Het ‘High Performance’ concept

Ben Wilbrink




abstract




abstract




Ad Kleingeld Eindhoven University of Technology Heleen van Mierlo and Lidia Arends (2013). The Effect of Goal Setting on Group Performance: A Meta-Analysis. Journal of Applied Psychology, 96, 1289-1304. abstract


Er overigens net een nieuwe reader uit over Goal Setting Theory, met als redactueren o.a. Latham en Locke (uitgever: Routledge) (waarschijnlijk als eBook te lenen door leden van de KB). Specifieke moelijke doelen werken heel positief uit. In relatie tot het context-gerichte huidige onderwijs doet dat vermoeden dat er enorme kansen blijven liggen omdat die contextgerichtheid immers bij uitstek niet specifiek is. De intentie om intellectuele capaciteiten te verbeteren, levert immers een bij uitstek vaag doel op. Interessant in verband met de overmaat aan zelfstandig werken in de klas: individuele doelen vooropstellen haalt de prestaties relatief gezien juist naar beneden. Afijn, dit is de moeite waard om verder te bestuderen.



Jake G. Messersmith, Pankaj C. Patel, David P. Lepak & Julian S. Gould-Williams (2011). Unlocking the Black Box: Exploring the Link Between High-Performance Work Systems and Performance. Journal of Applied Psychology, 96, 1105-1118. pdf




Michael Pressley, Lindsey Mohan, Lisa M. Raphael, and Lauren Fingeret (2007). How Does Bennett Woods Elementary School Produce Such High Reading and Writing Achievement? Journal of Educational Psychology, 99, 221-240. pdf




Esther abstract




abstract





26 april 2013 \ contact ben at at at benwilbrink.nl    

Valid HTML 4.01!   http://www.benwilbrink.nl/projecten/high_performance.htm http://goo.gl/L93R1