Annotated literature


Specific titles / authors

Anderson (2007): Human Mind html
Arianrhod (2005): Einstein's Heroes html
Belnap and Steel (1976). Logic of questions and answers html
Bereiter 2002 on education html
Boaler-petitie html
Bokhove 2011 dissertation html
Borsboom 2003 dissertation html
Borsboom, Romeijn, Wicherts 2008: Is fair selection possible? html
Camara and Kimmel 2005 on university admissions html
Carroll 1987 html
Competence html
De Lange en Dronkers 2006 over eindexamens html
John Dewey and progressivism html
Electrical engineering visitation 1992 html
Ellis (1965): Newton's bewegingswetten html
Hans Freudenthal over onderwijs html
A. D. de Groot (1970) on transparency, annotations html
Marian Hickendorff, proefschrift 2011, annotaties html
Hiele: werk van Pierre van Hiele html
Hook, Bishop and Hook 2007: A quality math curriculum html
Kirschner, Sweller & Clark 2006 html
Kuhn 2005: Education for thinking html
vd Linden (1980). Decision Models for Use with Criterion-Referenced Tests aantekeningen pdf
Lugtmeijer & Boers: Redactievraagstukken html
Michell 1999: Measurement in psychology html
Millsap & Kwok 2004: Bias in selection html
Ohlsson 2011: Deep Learning. html
Richards 1988 (19th century math eduction in England) html
Spitzer 2013: Digitale dementie html
Steen 2006: Supporting Assessment in Undergraduate Mathematics html
Sternberg html
Treffers, vertolker van het gedachtengoed van het FI html
Treffers de Moor 1990 pdf
Understanding problems html
Van Eck (1927) Hoe 't vroeger was. html
Van Gennip Vrieze 2008. rtf
Van Naerssen (1979) html
WRR Jeugd (2007): Bouwstenen voor betrokken jeugdbeleid. html
Michael Young (1958). The rise of the meritocracy. html



Specific topics

21st century skills html
Aansluiting BO-VO html
University admissions and access html
Algebra html
Arbeidsmarkt aansluiting html
Bias in testing   html
Cesuurbepaling zak-slaaggrens cut scores html
Cognitie html
Competence html
Creativiteit & Probleemoplossen: Ohlsson 2011: Deep Learning. html
Curriculum html
Cijfergeven grading html
Decision-making html
Didactiek html
Economie html
Equity: gelijkheid html
Examens = toetsen html
Expert Blind Spot html
Filosofie html
Folk science html
Free fall html
Geboortemaand html
Handboek wiskundedidactiek html
Heritability html
Heterogene/homogene groepen enz. html
ICT COO html
Meta-analyse, Hattie enz. html
Metacognitie html
Motiveer je antwoord (bij keuzevragen) html
Niveautrends in onderwijshtml
Onderwijs (algemene literatuurbak) html
Onderwijsonderzoekhtml
Oort (1928): Proeven over verstandelijke ontwikkeling op Leidsche scholen html
Opvattingen in en over onderwijs verschillen html
Persoonlijke verschillen (differentiële psychologie) html
Probability html
Questions html
Rankings & league tables html
Selectie html
Sociologie html
Stuffing course content html
Taaldidactiek html
Taalonderwijs geschiedenis html
Talent & expertise html
Teruggetrokken posts van het BON-forum pdf
Testing defined html
Testpsychologie (psychometrie, methodologie) html
Thinking html
Toetsen html
Toetsmodellen html
Toetsvragen html
Validity html
Wiskunde(onderwijs) html
Zittenblijven — grade retention html


Feb, 2022 \ contact ben apenstaartje benwilbrink.nl


Valid HTML 4.01!   W3 checklink   http://www.benwilbrink.nl/literature/literature.htm http://goo.gl/RQHpEi