motto

Ben Wilbrink's sitemap

CV   in English     advies-ondersteuning


   

publicaties

publicaties/blogs.htm  

Onderwijs 2032: is dat wetenschappelijk onderbouwd?

2016 blogs

   
publicaties

publicaties/publicaties.htm  

selectie

 

fixus/loten

toets

 

model

markt

beleid

 

geschiedenis

overig

small game


   

projecten

projecten/projecten.htm  

Rekenproject

Rekenblogs forum BON

  1. Freudenthal 1968: “vrijwel niemand gebruikt later die rekenvaardigheid in de praktijk” [1] blog 1
  2. Freudenthal 1984: “Misslagen zijn zeldzaam; praktisch alle leerlingen bereiken een aanvaardbaar niveau.” [2] blog 2
  3. Inspectie: Scholen gebruiken naast hun realistische rekenmethode additionele methoden voor de basisvaardigheden. [3] blog 3
    1. Wirwar [3a] blog 3a [de afbeelding 'Wirwar' is op de site van BON verloren gegaan; de discussie naar aanleiding ervan is wel behouden ]
  4. Realistische rekenreferentieniveaus? Het rekenrapport van de werkgroep-Van Streun [4] blog 4
  5. Het referentiekader rekenen in de praktijk: hoe realistisch is dat? [5] blog 5
  6. Wat de bewindslieden de Kamer hebben toegezegd over de rekentoets-vo en referentieniveaus [6] blog 6
  7. Diagnose rekenproblematiek bo, met Harskamp 2007, bijlage A werkgroep-Van Streun [7] blog 7
  8. Rekenkundige bewerkingen, en rekenmachine bij wg-Van Streun en verder [8] blog 8
  9. ‘Handig rekenen’ is sterk doorgedrongen in de staatsrekendidactiek (kerndoelen, referentieniveaus). Maar wat is het? [9] blog 9
  10. ‘Handig rekenen’: wortels, evidentie, receptie, naar Uittenbogaard’s ‘Juliette en Jonas’ [10] blog 10
  11. Waarom de Freudenthal-groep niet onderzoekt of realistisch rekenen wel deugt [11] blog 11
  12. Overzicht na elf blogs: rekent Nederland nog? [12] blog 12
    1. 2/3 = (alleen realistisch!) 0,66 = 66 % [12a] blog 12a [De url voor de figuur klopt niet meer; het is de beruchte afbeelding waarin 2/3 = 66% ]
  13. Is het realistisch rekenen theoretisch gefundeerd? Begin van de reis langs zijn beginselen [13] blog 13
  14. Werkblog: Wat hebben rekenonderwijs, rekenproblemen en dyscalculie met elkaar? [14] blog 14
  15. Coen Teulings: achterblijvende reken- en wiskundevaardigheden gaan ons jaarlijks zes miljard kosten [15] blog 15
  16. De wet, de rekentoets, het rekenen, en de eindexamens, ihb. havo/vwo [16] blog 16
  17. Antwoord op de kritische reactie van Victor Schmidt, vz. van de Rekentoetswijzercommissie, op rekenblog 16 [en dit is 17] blog 17


Strategic preparaton for achievement tests (SPA)

Selectie

Accreditatie - prestatie-indicatoren - lead tables

 

Toelating bij numerus fixus

Toetsen en examens

Toetsvragen ontwerpen

Onderwijs en arbeidsmarkt

Strategisch beleid

   

Annotated authors & topics directory


   

genealogie

genealogie/genealogie.htm  


motto

duurzaamheid



antiquarian_books/books.htm  
antiquarian_music/music.htm  



Naarden



2 oktober, 2017 \ contact ben apenstaartje benwilbrink.nl


Valid HTML 4.01!     Correct CSS!   W3 checklink [gebruik checklink ook voor het opsporen van pagina’s die ten onrechte forbidden zijn voor bezoekers.] laatste checklink check: 10 juni 2012

Check URL:
  (eg. iwebtool.com/tools/)

Powered by iWEBTOOL

  http://www.benwilbrink.nl/sitemap.htm
http://goo.gl/0qEPs